Հայոց լեզու
Կետադրի՛ր առակը․
Առակ վախի մասին
- Ու՞ր ես գնում, - հարցրեց ճամփորդը՝ հանդիպելով ժանտախտին։
- Գնում եմ Բաղդադ Այնտեղ պիտի կոտորեմ հինգ հազար մարդու:
Մի քանի օր անց, ճամփորդը նորից հանդիպեց ժանտախտին.
- Դու ասացիր, թե կոտորելու ես հինգ հազար մարդու, բայց սպանեցիր հիսուն հազարի, - կշտամբեց նա։
- Ո՛չ, - առարկեց ժանտախտը, - ես սպանեցի միայն հինգ հազարին, մնացածները մեռանվախից։
Կետադրի՛ր նախադասությունները․
1. Արսենը՝ այդ երիտասարդը, մանուկ հասակից մայրական խնամք չէր տեսել:
2. Ճնշում. Ճնշման միավորները:
3. Նա հևում էր. ախր շատ էր վազել։
4. Նա ամենը չասաց ժողովում. անչափ հուզված էր թագավորի հրովարտակից:
5. Մայրն ասաց.
- Գնա՛ որդիս և շո՛ւտ վերադարձիր։
6. Գիրք կարդալով դու գրքերում շատ նորանոր բան կիմանաս։
Շատ շատերից, շատ բաներում, մտքով հեռու կսլանաս։
7. Եկա, տեսա, հաղթեցի։
8. Սիրելի'ս , գնա' տուն։
9. Համաձայն օրենքի՝ դուք պետք է պարգևատրվեք։
10. Դուք համաձայն օրենքի պետք է պարգևատրվեք /սա հիմունքի պարագայով է. ձևի պարագայի դեպքում ոչինչ չի դրվում /
11. Արամը՝ մեր դասարանի գերազանցիկը, պարգևատրվեց:
12. Փառանձեմի կնոջ՝ ամենամտերիմ քրոջ դժբախտությունը ցնցել էր ամենքին /սա դժվար է. մտքի շփոթից խուսափելու համար ի՞նչ անենք..../
13. Գոհա՜ր, ես եմ, բա՛ց արա։
14. Մարդ եմ փնտրում՝ մարդ, ուրախ, երջանիկ, չդժգոհող....
15. Ես սիրով ընդունեցի առաջարկը՝ ուսուցիչ լինել այդ հեռավոր գյուղում։
16. Դու ինքդ շատ լավ գիտես։
17. Գլուխը փեշի տակ՝ գնում էր օտարության։
18. Սիամանթոն, Ատոմ Յարճանյան և Մեծարենցը Միսաք Մեծատուրյան արևմտահայ պոեզիայիհսկաներից են։
Ուղղագրական բառարանի օգնությամբ կետերի փոխարեն լրացրեք ջ, ճ կամ չ
ա/ ալոճ, ակնակապիճ, աղճատել, աղջ ամուղջ, աճպարար, գեղջկական, անաչառ, անզիջում, անմիջապես, անջրդի (չջրած, չոր), անտերունչ (չքավոր), անրջել, աչալուրջ, աչքաբաց, աջակողմյան, աջափնյակ, աջլիկ, առաջարկություն, միջատ, միջոց, շուրջպար, վերջակետ, աղջիկ, ոչխար, ոջիլ, չղջիկ, փախչել, փարչ (կավե գավաթ), քրքիջ
բ/ աչք, առաջին, առողջություն, առնչություն, բաղարջ (գաթա), բաճկոն, գաղթօջախ, գաղջ (խոնավ, բորբոսնած), գաճաճ (թզուկ, փոքր), գեղջուկ (գյուղացի), թռչուն, թռչել, թրջել, թրջոց, հորջորջել(անվանել, կոչել), մեջտեղ, միջակ, միջօրե, ողջույն, վերջին, մխրճվել, մռնչյուն, մրջյուն, շիճուկ, ողջագուրվել, անընդմեջ, պչնանք (զարդարանք), պճրանք(նազանք), քուրջ։
գ/ առաջնորդ, գոճի, դաջել, եղջերու, երկարաճիտ, զեղչել, զիջել, զղջալ, Էջմիածին, ընչացք (բեղ), ընչաքաղց (ագահ), թարթիչ, ի հեճուկս (հակառակ մեկի), իջնել, լայնալիճ, լաջվարդ (կապույտ), կտրիչ (կտրող գործիք), կտրիճ (քաջ), հառաչանք, առնչվել, միջամտել, միջավայր, միջօրե, նախճիր(կոտորած), տարեվերջ, ուռճանալ, ուռչել, խոճկոր:
դ/ առջև, արջաորս, ամբողջ, առաջնորդ, առէջ, բարեհաճ, դարչնագույն, խառնիճաղանջ(խայտաբղետ), խոճկոր, խրճիթ, ծխամորճ, կառչել, կարիճ, կճղակ, կճմթել, կնճիթ, կոճկել, կորչել, կռճիկ, հարճ, ճանճ, ճղճիմ, մահճակալ, մաճկալ, մարջան, մեջբերում, մեջք, մինչև, միջև, միջադեպ, նկարչական, շեղջ (կույտ), սոճի, Սոչի, վայրէջք, վերջաբան:
Ուղղագրական բառարանի օգնությամբ կետերի փոխարեն լրացրեք Մ կամ Ն:
Ռմբակոծել, բմբուլ, անբախտ, ամբողջովին, անբասիր, ամբարտավան, ամբոխ, ամպագոռգոռ, ամբողջ, ամփոփել, ինքնամփոփ, համբույր, ճամփա, ըմպանակ, անբավ, ամբար, անբիծ, ըմբոստ, ըմբռնել, բանբեր, անբարբառ, ըմբոշխնել, Մանվել, Սամվել, անփույթ, անբարյացակամ, ճամփորդ, անբերրի, ճամբար, բամբասել, բանսարկու, ճամպրուկ, անպաճույճ, շամփուր, սիմֆոնիա, ամպրոպ, անպատճառ, բանվոր, ամպշող, անպայման, ամբարիշտ, ամբարտավան, թմբուկ:
Շտեմարանի առաջադրանքներ
1․Տրված բառերից որո՞նք են հոմանիշ փառաբանել բառին.
Ներբողել, նպաստել, գովաբանել, օրհներգել, բարեբանել, դրվատել, գովերգել:
2. Ո՞ր շարքի ոչ բոլոր բառազույգերն են կազմված հականիշներից:
1) վճիտ– պղտոր, նենգ– ժպտադեմ, հնարամիտ – անճար
2) համերաշխ– գժտված, առինքնել – վանել, օրինաչափ – պատահական
3) պիղծ–սուրբ, գաճաճ–բարձրահասակ, ջրարբի –անջրդի
4) պատվարժան–անարգ, գեղատեսիլ – անհրապույր, եդեմ –դժոխք
3. Ո՞ր շարքի ոչ բոլոր բառազույգերն են հականիշներ:
1) ոռոգելի – անջրդի, փառասեր– ինքնասեր,ապառիկ – կանխիկ, վեհանձն – փոքրոգի
2) պիղծ– սուրբ, ստվարաթիվ – փոքրաքանակ, կանուխ– ուշ, հաշտվել – գժտվել
3) խոժոռվել–ժպտալ, անհյուրընկալ–վանատուր,ուռուցիկ –գոգավոր, թուլանալ – սաստկանալ
4) սքողված–անթաքույց, վանել– առինքնել, առանցքային – երկրորդական , ընկնել– հառնել
4. Ո՞ր նախադասության մեջ սղոցել–ը փոխաբերական իմաստով չի գործածվել:
1) Միայն երբեմն –երբեմն լռությունը սղոցում էին ինչ–որ հնչյուններ՝ կանացի բարձր ծիծաղ, հարբածների վեճ:
3) Երեխան իր միալար լացով սղոցում էր բոլորի նյարդերը:
4) Հունվարյան խստաշունչ ցուրտը սղոցում էր մուրացիկների ոսկորները:
5. Ո՞ր նախադասության մեջ փոխաբերական իմաստով գործածված բառ կա:
1) Բարձրադիր սարավանդը շրջապատված էր բնության գեղեցիկ տեսարաններով :
2) Օրիորդն այնպես էր պճնվել, ասես զարդարված տոնածառ լիներ:
3) Պողպատյա կամքի տեր այդ մարդը վշտից կուչ էր եկել:
4) Ամեն կողմից նրան էին նայում դողէրոցքով ախտահարված մանուկներ՝ խոր ընկած ակնակապիճներով։
1․ Ի՞նչ է ցույց տալիս գոյականը.
1) առարկա, 2) գործողություն, 3)առարկայի հատկանիշ, 4) գործողության հատկանիշ
2. Ո՞րը գոյականի քերականական հատկանիշներից չէ .
1) թիվը, 2) հոլովը, 3)առումը, 4) դեմքը
3. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերն են գոյականներ.
1) խնդրագիրք, վեհապանծ,սովորույթ, բարություն
2) խռչակ, պատարագ, թուխպ, ճամփորդ
3) խոհուն, ուսմունք, բազկերակ, կաթսա
4) մթնշաղ, ընձուղտ, թմբիր, շինծու
4. Ո՞ր շարքում գոյական չկա.
1) արևաշող, ամենուրեք, առաջին,վաղորդայն
2) ալեծածան,նկարագիր, մեծահամբավ, ժամանակավոր
3) երկարատև, շիկահեր,վարելահող, քինախնդիր
4) բարեսիրտ, արծաթափայլ,կամարակապ, ազատախոհ
5. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերն են իրանիշ գոյական.
1) տոհմածառ, հենասյուն, պատվիրակ,պտուտակ
2) հասմիկ, դիտորդ, կողմնակից, բաժակ
3) չվերթ, սպա, անապատ, տառեխ
4) հավատարմագիր, ծաղկատոն, կիզակետ
6. Դուրս գրել այն բառերը, որոնց հոգնակի թիվը սխալ է կազմված․
Ճամփեզրեր, մեծատուներ, անցագրեր, քարայծներ, սպունգներ, մանկագիրներ, սպիեր, վաճառականեր, դաշնագրեր, ֆիդայիններ:
մեծատուններ, քարայծեր, սպիներ, վաճառականներ, ֆիդայիներ
7. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերի հոգնակի թիվն է կազմվում –ներ վերջավորությամբ .
1) սարդոստայն, զոհասեղան, գետնահոր,քաղաքադուռ
2) հարսնաքույր, լուսանցք, ջրկիր, սպա
3) վիպագիր, գնդացիր, կենսագիր, ոստայն
4) սևագիր, լուսնագնաց, պատմագիր,պատմահայր
8. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերի հոգնակի թիվն է կազմվում –եր վերջավորությամբ.
1) հարթավայր, զոհասեղան, գետնահոր,քարաժայռ
2) հարսնաքույր, նավթահոր, անձրևաջուր,սարդ
3) վիպագիր, երկրագունդ, սեպագիր, մարդ
4) սևագիր, լուսնագնաց, ժամացույց,վանահայր
9. Որոշել՝ գոյականներից քանի՞սը չունեն ներգոյական հոլովաձև, և դուրս գրել այդ գոյականները:
Դուստր, ժամանակ, դասագիրք, շուն, մանուկ, հորեղբայր, տանտեր, համալսարան, քաջություն, աղջիկ:
10. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերն են դրված բացառական հոլովով.
1) ձիուց, պատարագից, գոտուց, մարդուց
2) եղևնուց, բարդուց, ոզնուց, կտուց
3) Գուգարքից, Արփաչայից, Ակնաղբյուրից, զինակից
4) անունից, օրվանից, սմբակից, կուսակից
11. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերն են դրված ներգոյական հոլովով.
1) ձեռքում, պեղում, գրքում, մտքում
2) երազում, բնում, այգում, կաթսայում
3) գյուղում, մղում, ալբոմում, ցանցում
4) անտառում, օջախում, սղում, նավակում
12. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերն են ենթարկվում վա հոլովման.
1) գիշեր, ամիս, շաբաթ, ժամ
2) րոպե, տարի, առավոտ, վաղը
3) օր, վայրկյան, երեկ, կեսգիշեր
4) ժամանակ, ցերեկ, դար, կեսօր
13. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերն են ենթարկվում ոջ հոլովման.
1) քույր, աղջիկ, կին, ամուսին
2) ընկեր, տատ, աշակերտ, տեր
3) կնքամայր, հորաքույր, եղբայր, աներ
4) տիկին, խաղընկեր, տալ, մորաքույր
13. Ո՞ր նախադասության մեջ որոշիչ հոդի գործածության սխալ կա:
1) Ամռան երկար օրերին էլ արևն հազիվ մի քանի ժամ է լույս տալիս Մթնաձորի անտառներին:
2) Նալբանդյանի կերպարը հայ գրականության մեջ պատկերել են Եղիշե Չարենցը, Րաֆֆին, Պետրոս Դուրյանը:
3) Արքայադուստրն զգում էր այդ երկնային բուրմունքը, արբեցած էր նրանով:
4) Աստղերն արշալույսին չքացան, սուզվեցին անհունի մեջ:
Դո՛ւրս գրել այն բառերը, որոնցում մեկից ավելի երկհնչյուն կա։
Պայթյուն, հայություն, միջանկյալ,
մայրություն, կայունություն, հարյուրամյա, լայնություն, վայրագություն, յուրային։
4. Որոշե՛լ տրված բառերից յուրաքանչյուրի ձայնավորների ու բաղաձայնների քանակը։
Ակունք - 2 ձայնավոր, 3 բաղաձայն
բարձունք - 2 ձայնավոր, 5 բաղաձայն
խճանկար - 4 ձայնավոր, 5 բաղաձայն
անդունդ - 2 ձայնավոր, 4 բաղաձայն
հրաժեշտ - 3 ձայնվոր, 5 բաղաձայն
պայթյուն - 2 ձայնավոր, 5 բաղաձայն
դաստիարակ - 4 ձայնավոր, 5 բաղաձայն
մանրէ - 2 ձայնավոր, 3 բաղաձայն
սրբատաշ - 3 ձայնավոր, 5 ձայնավոր
հյուլե - 2 ձայնավոր, 3 բաղաձայն
անընդհատ - 3 ձայնավոր, 5 բաղաձայն
սրընթաց - 3 ձայնավոր, 5 բաղաձայն
մերթընդմերթ - 3 ձայնավոր, 8 բաղաձայն
մտավոր - 3 ձայնավոր, 4 բաղաձայն
դազգահ - 2 ձայնավոր, 4 բաղաձայն
Սեպտեմբերի 1-10 նախագծեր.
Թարգմանական նախագիծ
Նպատակը՝
լեզվամտածողության զարգացում
տրված նյութի հասանելիությունը մեկից ավելի լեզուներով
օտար լեզուների իմացության հմտությունների գործածում և ընդլայնում
ԱՐԴՅՈՒՆԱՎԵՏ ԱՇԽԱՏՈՂ ՄԱՐԴԿԱՆՑ ՍՈՎՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ. ԸՆԴՀԱՆՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԱՐԴՅՈՒՆԱՎԵՏ ՄԱՐԴԿԱՆՑ ՄԻՋև
Հավես է արդյունավետ մարդկանց նայել որպես ռոբոտների կամ կախարդների: Բայց սովորելով, թե ինչպես են նրանք աշխատում արդյունավետ և հաղթահարում դժվարությունները, որ բոլորս ենք ունենում , հնարավոր է ինքդ քո արդյունավետության մակարդակը բարձրացնես: Իհարկե, չես կարող դառնալ արդյունավետ մեկ գիշերվա ընթացքում: Բայց, եթե սկսես փոքր փոփոխություններ անել և որոշ սովորություններ մցնել առօրյայումդ, կլինես ճիշտ ճանապարհի վրա:
1. Առաջինը կենտրոնացիր ամենակարևոր առաջադրանքների վրա
՛՛Ամենակարևոր առաջադրանքներ՛՛-ի հետևում կանգնած տեսությունն այն է, որ ցանկացած առաջադրանքների ցանկ ունի որոշ բաներ, որ մյուսներից կարևոր են: Եթե աչքի տակով անցկացնես ցուցակդ, կտեսնես կարևոր և ոչ այդքան կարևոր առաջադրանքներդ վերջացրած: Այս մեթոդիկան նաև հետ կպահի ձեզ գործերը հետաձգելուց, քանի որ շատ հեշտ է օրը անցկացնել թեթև բաներ անելու վրա, կարևոր և դժվարները վերջացնելու փոխարեն:Օրվա սկզբում մի քանի րոպե ծախսիր մեկից երեք հատ կարևոր բան ընտրելու վրա, որոնք պետք է ավարտի հասցնես մինչև օրվա վերջ՝ ինչ գնով էլ լինի:Նորից կենտրոնանալով կարևորի վրա, ավելի հեշտ է ստեղծել իմաստալից անելիքների ցուցակ. Համոզվեք, որ կարևոր գործերը կատարվում են:
2. Պահեք շեղումների ցուցակ `կենտրոնացած մնալու համար
Էլփոստերով, սոցիալական լրատվամիջոցներով և հազարավոր անելիքներով հեշտ է շեղվել, երբ փորձում ես արդյունավետ լինել:Անկախ նրանից, թե փորձում եք կենտրոնանալ դժվար աշխատանքի վրա, թե պարզապես զբաղվում եք ավելի թեթև առաջադրանքներով, շեղումները արդյունավետության կործանումն են: Դժվար է պահպանել արդյունավետ աշխատանքային սովորությունները, երբտարբեր կողմերից շեղում են:Շեղումները նվազեցնելու հզոր մեթոդներից է «շեղող ցուցակի» ստեղծումը:Աշխատանքի ընթացքում պահեք այս ցուցակը `լինի դա Google Doc-ի, թե սովորական թղթի կտորի տեսքով: Ամեն անգամ, երբ շեղող միտք է ծագում, գրեք այն ցուցակում և նորից գործի անցեք:Այս տեխնիկան, որը Պոմոդորոյի տեխնիկայի գաղտնիքներից մեկն է, հզոր է, քանի որ շատ ժամանակ ձեր շեղումները ուշադրություն են պահանջում:Եթե ես աշխատանք եմ կատարում և հանկարծ հիշում եմ մի պարտք, որը պետք է վճարվի, կամ գաղափար ունեմ նոր գրառման համար, դրանք մտքեր են, որոնք արժանի են ուշադրության: Նրանք պարզապես արժանի չեն դրան այս պահին:Երբ մտքեր են ծագում ձեր աշխատանքի ընթացքում, դրանք գրի առեք: Ընդմիջման ժամանակ կարող եք վերադառնալ ևկամ լուծել դրանք, կամ դրանք ավելացնել ձեր ավելի մեծ անելիքների ցուցակին:
3. Մի՛ զբաղվիր մի քանի գործով միևնույն ժամանակ
Եթե հաշվի առնենք մեր շրջապատում այդքան շեղող հանգամանքները, շատ հեշտ է բազմակողմանի աշխատանքի թակարդը ընկնելը:Երբ փորձում եք բազմակի առաջադրանքներ կատարել, իրականում միանգամից երկու բան չեք անում. Դուք արագորեն փոխում եք ձեր ուշադրությունը երկու բանի միջև: Ամեն անգամ փոխելիս պետք է նորից կենտրոնանալ նոր առաջադրանքի վրա: Քանի որ մի քանի րոպե է պահանջվում առաջադրանքը կատարելագործելու համար, այս անցման վայրկյանները բազմակողմանի աշխատանքը դարձնում են չափազանց անարդյունավետ:
4. Սովորեք ինչպես հաջողություններից, այնպես էլ սխալներից
Արդյունավետ մարդկանց մարտահրավերներից է ապահովել, որ արագ աշխատանքը լինի նաև որակով աշխատանք: Երբ արագ ես աշխատում, սխալներ թույլ տալու հնարավորությունը մեծանում է: Արդյունավետ մարդիկ դիմագրավում են այդ ռիսկը ՝ կատարելագործվելով և սովորելով բաց չթողնելով ամեն հնարավոր պահը, որպեսզի լավ աշխատանք արտադրելը դառնա ինտուիտիվ: Երբ ինչ -որ բան սխալ է ընթանում, սխալները վերլուծելը և դրանք կանխելու ուղիներ փնտրելը արժեքավոր ուսուցման փորձ է:Նույնքան կարևոր և շատ ավելի քիչ տարածված է հաջողություններից դասեր քաղելը:Արդյունավետ աշխատող մարդիկ օգտագործում են հաջողությունները պարզելու համար, թե ինչպես կրկնել դրանք: Ի՞նչը լավ ստացվեց և ինչու: Ի՞նչ պետք է վերցնել այս փորձից և նորից օգտագործել:Այս հարցադրումներն օգնում են ձեզ մեկ հաջողությունից անցնել կրկնակի հաջողությունների: Նաև օգնում է ձեզ հասկանալ ձեր հաջողությունները ավելի ինտուիտիվ մակարդակով, ինչը ձեզ խնայում է ժամանակ, երբ սկսում եք նոր նախագծի վրա աշխատել:
5. Կառավարեք ոչ միայն ձեր ժամանակը, այլ նաև էներգիան
Տրամաբանական է դժվար գործերը անել օրվա սկզբում արդյունավետորեն օգտագործելով ձեր պիկ ժամերը, ավելի շատ գործեր կատարել ավելի քիչ ժամանակում ՝ նախքան հոգնելը: Արդյունավետ աշխատող մարդիկ գիտեն, որ ժամանակ ունենալը բավական չէ գործեր անելու համար: Ձեր էներգիայի կառավարումը, ապահովելը, որ դուք զբաղվում եք ամենածանր առաջադրանքներով, մինչդեռ էներգիա ունեք դրանք լուծելու համար, արդյունավետ հնարք է:
Հեռավար ուսուցում
Գործնական աշխատանք
Գիրք - գիրկ
Տանկ - տանձ
Սանր - մանր
Մարագ - կարագ
Նոր - ձոր
Բարդ - սարդ
Երեկոյան (բառաչում, մայում) էին մարգագետիններից տուն եկող կովերն ու հորթերը:
Մի կատաղի քամի (ճռնչաց, շառաչեց) այնպիսի սաստկությամբ, որ հնօրյա ծառերն արմատից սկսեցին տատանվել:
Գեղջուկի և երկրագործի համար սկսվել էր հողային աշխատանքների (եռուն, եռանդուն) շրջան:
Միայն սայլերին լծված (նժույգների, ձիերի) խրխնջյունն էր մերթընդմերթ ընդհատում լռությունը:
Քո պատմած դեպքը սովորական (հնարք, հնարանք) է, այլ, ոչ թե իրականություն:
3.Բացատրի՛ր դարձվածքները բառարանի օգնությամբ:Իրար սրտից ջուր խմել – մեկը մյուսի սրտովը լինել, վարվել:
Հազար մաղով անցկացրած – առանց ամոթի՝ անամոթ:
Հիվանդի համար ջուր բերող – դանդաղաշարժ:
Գլխին կրակ թափել – ուժեղ բարկանալ:
Կանաչ-կարմիրը կապել – զարդարել, տղայի ամուսնացնել:
Կոպեկի համար մեռած – ժլատ:
Ուրիշի բնում ձու ածել – օտարին օգուտ տալ:
Ոտքի կոխան դարձնել – ոտքի տակ տալ, ոտնահարել:
Փուշը մատից հանել – նեղության պահին օգնել:
Գրքի մի երեսը կարդալ — հարցին մոտենալ մեկ կողմից:
4.Լրացրե’ք բաց թողնված տառերը, երկհնչյունները, կրկնակ բաղաձայնները:Շինծու, կարգազանց, առէջ, բարձրություն, անջրդի, տախտակ, բացօթյա, անդորրություն, անդրավարտիք, սիգապանծ, խորդուբոր-, կմախք, կծկտուր, ճեպընթաց, դշխոյական:
5.Կազմեցե’ք 6 բառ` սյունակներից ընտրելով մեկական արմատ.:
Այգաբաց – արշալույս, անդրավարտիք – տաբատ, ամանոր – նավասարդ, արփի – արեգակ, փափագ – բաղձանք, արգասիք – արդյունք։
Տերևազուրկ, սինլքոր, երանգավառ, համր, վեհանձն, սաղարթախիտ, չոր, տգեղ, խոսուն, խորդուբորդ, դժգույն, տամուկ, ողորկ, վճիտ:
Տերևազուրկ – սաղարթախիտ, սինլքոր – վեհանթն, երանգավառ – դժգույն, համր – խոսուն, չոր – տամուկ, խորդուբորդ – ողորկ
Ամռանը նա սիրում էր նստել պատշգամբի առաջ, փռվել պարտեզում, որտեղ անցնում էր մեծ առուն, այն գալիս էր ընդարձակ հովիտը շրջապատող սարը և գնում դեպի դաշտերը:
18.03.2020
Ջուրը թեյնիկում վաղուց արդեն եփվում էր, բայց նա չէր նկատում: Բարկությունից արյունը բորբոքվում էր երակներում, սիրտը տակն ու վրա էր լինում:
Երկաթը տաք-տաք են կռում:
Այդ հարցն այնքան քննեցին, որ ոչ մեկին այլևս չի հետաքրքրում:
Մեկն իր բաժին միրգն արագ վերջը տվել էր ու դունչը մեկնել վանդակի շուրջը խմբված երեխաներին, որ էլի տան:
09.03.2020
04.03.2020
Տնային աշխատանք
Այժմ, վաղուց, մշտապես, այլևս, ժամանակով, տարիներ ի վեր, այսուհետև, արդեն, վերջապես, ցմահ:
2. Մայրը սովորություն ուներ անընդհատ մտնելու փոքրիկի սենյակը:
3. Կարող եմ հիմա ամբողջովին մոռանալ նրան:
4. Այնքան շատ ձյուն է եկել, որ թվում է, թե աշխարհը մշտապես մնալու է սպիտակ քաթանի տակ:
5. Երգչի պահանջները աստիճանաբար սպառնալիքի ձև էին ընդունում:
6. Անդադար բողոքում էր, որ աչքերը ցավում են, և ինքը գրեթե ոչինչ չի տեսնում:
7. Բոլորն զգում էին, որ նկարչի դրությունը ամեն օր ավելի էր վատանում:
27.02.2020
Ղազախական հեքիաթ
Երեք երիտասարդ ճանապարհորդ, ձիով ճամփորդում էին, որոշեցին դադար առնել, որպեսզի քնեն, իսկ նժույգներին բաց թողնեն արածելու։ Նրանցից մեկը, ով հավակնում էր մոլլայի կոչման համար, բաց թողնելով իր նժույգին անքամի ձորակում, ասաց.
Մյուս երիտասարդը, ով հետաքրքրված էր սուֆիզմով, աջակցեց նրան.
— Աստված իմ, թող քո կամքը լինի:
Եվ իր նժույգին ևս ուղարկեց այնտեղ:
Երրորդ ձիավորը ծիծաղելով ասաց.
— Իսկ ես իմ նժույգին ոչ մեկի չեմ վստահում:
Նա ուղարկեց իր նժույգին հողմաշունչ կողմը, որտեղից գայլերը երբեք չեն հարձակվում:
Արթնանալով` ճամփորդները շտապ գնացին իրենց նժույգներին փնտրելու: Այն նժույգը, որ քամու ուղղությամբ էր գնացել, ողջ և առողջ էր, իսկ մյուս երկուսին կերել էին գայլերը:
27.11.2019
24.10.2019
- Արտագրե՛լ՝ ըստ անհրաժեշտության լրացնելով ը տառը։
- Արտագրե՛լ՝ ըստ անհրաժեշտության լրացնելով բ, պ կամ փ։
- Արտագրե՛լ՝ ըստ անհրաժեշտության լրացնելով գ, կ կամ ք։
Այգեէտ, այժմեական, անէական, անպատեհ, առէջ, առօրեական,
անվրեպ, գոմեշ, գրեթե, դողէրոցք, ելևէջ, երբևէ, երբևիցե,
էլեկտրաէներգիա, էմալե, ինչևէ, ինչևիցե, լայնէկրան, խեցի, կրետ,
հէկ, հապճեպ, հիպոթեզ, հյուլե, հնէաբան, մանանեխ, մանրէ,
միջօրեական, որևէ, որևիցե, պոեմ, սեթևեթել, վայրէջք, տիեզերք,
տոթակեզ, տրիոլետ, քրիստոնեական։
Ականջօղ, ամանօրյա, ամենօրյա, անօգնական, անօթևան, անորոշ,
ապօրինի, արծաթազօծ, բացօթյա, բնօրրան, գազօջախ, գիշերուզօր,
գիշերօթիկ, զորք, լավորակ, կեսօր, հանապազորդ, հանապազօրյա,
հոգս, հոդս ցնդել, հոտնկայս, մեղմօրոր, մեղմորեն, միօրինակ,,
նախորոք, ոսկեզօծ, ջրօրհնեք, վաղօրդայն, վաղօրոք, տասնօրյակ,
տարորոշել, տափօղակ, օրըստօրե, օրորել։
12.04.2019
08.04.2019
Դասարանում
Փոխադրություն
Գրազը
Սենյակումս մտքերով տարված քայլում էի անկյունից մյուս անկյունը: Հիշում էի, թե ինչպես տասնհինգ տարի առաջ մի մեծ խնջույք կազմակերպեցի: Խնջույքի ժամանակ երբ շփվում էինք հյուրերի հետ և այսպիսի մի խոսք բացվեց, թե որն է ավելի արդար մահապատիժը, թե ցմահ բանտարկությունը: Մի քսան հինգ տարեկան իրավաբան պնդում էր, որ ավելի լավ է ցմահ դատապարտվեն, որովհետև այդ ժամանակ գոնե ապրում են: Իսկ ես պնդում էի հակարառակը, որ մահապատիժը ավելի մարդասիրական է և այս խոսակցությունից հետո մենք գրազ եկանք երկու միլիոնի վրա, որ իրավաբանը պետք է 15 տարի մնա մի շենքում և ոտքը չկտրի շենքի մուտքից: Չէր կարելի առնչվել ոչմեկի հետ և ոչ էլ նամակներ ստանալ: Կարելի էր ընդամենը երաժշտություն լսել, նամակ գրել և պահանջել իրեր որոնք կարելի էր փոխանցել փոքրիկ պատուհանից: Առաջին տարվա մեջ նա նեղվում էր շատ ձաձրությունից: Ամբողջ օրը նվագում էր: Երկրորդ տարում արդեն սկսեց գրքեր կարդալ և չորս տարվա ընթացքում բանկիռին 600 գիրք էր պետք եղել որպեսզի ապահովի իրավաբանին: Տասնամյակին նա սկսեց կարդալ և պահանջել Ավետարան որին հաջորդեց Աստվածաշունչը: Ահա եկավ այն օրը, որ նա պետք է ազատվեր և բանկիռը գնաց և ականջ դրեց նրա սենյակին ծպտուն անգամ չկար նա տանգնապով բացեց դուռը և տեսավ մազերը արդեն սպիտակած իրավաբանին նա քնած էր նստած դիրքով և սեղանին կար գրություն: Բանկիռը վերցրեց զգուշորեն բացեց այն և սկսեց կարդալ: Այնտեղ գրված էր, որ այսքան տարիների ընթացքում գրքերը նրան իմաստություն պարգևեցին և նա չի ցանկանում ապրել այն կյանքով, որով ապրում է բանկիռը և դա հաստատելու համար նա նշել էր, որ հինգ ժամ շուտ դուրս կգա այդտեղից որպեսզի խախտի նրանց գրազը և հրաժարվի երկու միլիոնից: Բանկիռը շփոթված գնաց և նստեց իր սենյակում: Նա երբեք իրեն այդքան նվաստացված և առհամարված չէր զգացել: Պահակները որոնք հետևում էին իրավաբանին նրան ասացին, որ պատուհանից նա փախել է: Բանկիռը գնաց բանտարկյալի սենյակ և այնտեղ ոչմեկ չկար նա ապահովության համար վերցրեց գրությունը և դրեց չհրկիզված պահարանի մեջ:
12.11.2018
Դասարանում
Փոխադրություն
Մխիթարյան հայրերի որդեգրերը
1816 թվականին դեկտեմբերի 1-ին հանդարտ ծովախորշում նավը լողում էր դեպի հարավային կողմ: Երիտասարդը չէր կարող չնկատել այդ գեղեցիկ շինությանը, հարցրեց նավավարին, այս ումն է կոչվում: Պատասխան ստացավ, որ դա Մխիթարյան միաբանության կառույցն է: Երբ նա հիանում էր սուրբ Ղազար կղզու ծառատունկներով և ձիթենիներով: Երկար և փարթամ մազերով մորուքով մի վանական հարցրեց, թե ինչ է ուզում նա: Նա ներկայացավ որպես Ջորջ Գորդոն Բայրոն: Նրան սիրով ընդունեցին ցույց տվեցին գրքերը, մագաղաթները: Նա սկսեց սովորել հայոց լեզում: Նրան ամեն պարապմունքին ուսուցիչը սիրով ընդունում էր: Նա ասում էր, որ հայոց լեզուն բարդ է, բայց նա պատրաստվում է սովորել: Ուսուցիչը նրա համար կարդում էր հայոց պատմությունը, և նա նայում էր Մասիսի նկարին: Բայրոնը իր միջոցներով ստեղծեց բառարաններ և դասագրքեր: Նա արդեն ուսուցչու հետ թարգմանություններ էր անում: Նա 50 օրում սովորեց հայոց լեզուն: Եկավ այն օրը, որ նա պետք է հրաժեշտ տա: Նա վերցրեց իր լուսանկարներից մեկը և հայերենով գրեց «Ջորջ Գորդոն Բայրոն»: Մխիթարյան միաբանությունում կա առանձին սրահ` նվիրված Ջորջ Գորդոն Բայրոնին:
01.10.2018
Դասարանում
Կազմել նախադասություններ տրված բառերի տարբեր իմաստներով:
Մատ, խնամի, կոտորակ
Նա միանգամից շախ և մատ արեց մրցակցին:
Աղջկա մատը կարծես դուրս էր ընկել, քանի որ շատ էր ցավում:
Նա մի մատ երեխա էր, բայց մտածում էր մեծի պես:
Պապիկի այգում կային շատ խաղողի մատեր:
Ծերունին մտավ այգի, որպեսզի խնամի ծաղիկները և ծառերը:
Խմանիները եկան փեսայի տուն, որ տեսնեն, թե ինչ տանն է ապրում իրենց աղջիկը:
Ուսուցչուհին կոտորակներ կազմեց, որ երեխաները ամրապնդեն իրենց գիտելիքը:
Դիպուկահարը բաժանեց կոտորակները երկուսի մեջ, որ բոլորն էլ կրակեն:
Գտնել տրված բառերի իմաստները:
Ակ – թանկագին քար, ջրի աղբյուր, անիվ, տեսողություն, մատանու քար
ակնարկ – աչքով արված նշան, թռուցիկ հայացք, անուղակի ասված խոսք, հոդված
աղի – ծանր, դառը, վշտալի
աղոտ – թույլ, նվազ, նսեմ
անարգել – արհամարել, բանի տեղ չդնել, ստորացնել
19.09.2018
Դասարանում
Կետերի փոխարեն դհ, դ, կամ թ գրի՛ր
Ընթացք, ընդարձակ, անընդհատ, ընդմիջել, ընդհանուր, ընդամենը, ընթանալ, ընթրել, ակնթարթ, անդադար, ընթերցել, ընդառաջ, անընթեռնելի:
Աղտ - կեղտ
Աղտոտ - կեղտոտ
Ախտ - հիվանդություն
Ախտորոշել, ախտանիշ, թոքախտ, դեղնախտ, շաքարախտ, ժանտախտ, լնդախտ, հյուծախտ
Վարք - մարդու վարքագիծ
Վարքուբարք
Վարկ - հեղինակություն
Վարկաբեկել, վարկանիշ
Վարգ - ձիու համաչափ ընթացք
Ուղտ - կենդանի
Ուղտապան, ուղտատեր, ուղտափուշ
Ուխտ - պայման, դաշինք, երդում
Ուխտավայր, ուխտատեղի, ուխտագնաց, ուխտավոր, ուխտադրուժ
Թույր - գույն, երանք
Թյուր - սխալ
17.09.2018
ԴասարանումՓոխադրություն
Հեքիաթ լեռան և լեզվի մասին
Դեպքը կատարվեց մեզանից հազարավոր տարիներ առաջ, Արարատյան դաշտավայրում: Անտառները շատ խիտ էին, կային լեռնային գետեր, ազատ վազվզում էին վիթն ու այծյամը։ Կենտրոնում բազմել էր զանգակաձև լեռը, նա երիտասարդ էր, վառվռուն, բռնկուն ու օժտված էր նահապետի իմաստությամբ։
Մի օր երբ Լեռը նայում էր խաղաղ և գեղեցիկ դաշտավայրին հանկարծ զարմանալի բան կատարվեց, պատատուկների պատը ճեղքվեց և դուրս եկան երկու տարօրինակ և զարմանալի արարածներ, Լեռը երբեք չեր տեսել այդպիսի զարմանալի արարածների, նրանք անգամ նման չէին կենդանիների և հաղորդակցվում էին միմյանց հետ հնչյուններով, դրանք հնչյունի էլ նման չէին, բայց նրանք խոսելիս նմանվում էին մարդու։ Այս ամենը մնաց Լեռը երկար ժամանակ հիշում էր, և նա զգում էր, թե խոսքերը ինչպես են կամաց-կամաց նմանվում հեքիաթների։ Որքան հնչյունները գնալով գեղեցկանում էին, այդքան լեզուն ապակինում էր մարդու էությունը։ Արարիչը բարկանում և ցանկանում է վերացնել իր հողի վրայից մարդկանց։ Որքան գեղեցկանում էր Լեզուն այդքան ապականվում էր մարդու էությունը: Լեռը մի անգամ տեսավ, որ իր փեշերը ծածկվում են ջրով, նա մտածեց, որ դա անձրևն է, բայց լեռը ապշած էր, դա նման չեր անձրևի: Մի օր նա ջրի վրա սև կետ տեսավ հեռվում, որը մեծանալով ավելի տեսանելի էր դառնում և նմանվում էր երկարավուն մի նավի: Լեռը կենտրոնանալով լսում էր ինչ որ ձայներ, գնալով ձայները ավելի պարզ էին դառնում նրա համար։ Լեռը ուրախացավ, քանի որ նա ևս մեկ անգամ լսեց մարդկային ձայն, խոսացողը Նոյ նահապետն էր։ Կրկին Անցավ ժամանակ և ջուրը գնալով հետ էր քաշվում, օդը մաքրվում։ Լեռան դաշտերին ծաղիկներ կային և ծաղիկների վրա թիթեռներ որոնք պտտվում էին անընդմեջ։ Նոյի թոռներն ու ծոռները ցրվեցին ամբողջ աշխարհով մեկ։ Հայկին դուր եկավ տարածքը, նա որոշեց բնակչություն հաստատել այնտեղ, և տեղանքը անվանեց Հայք։ Նրանք ազնիվ և խախաղ մարդիկ էին, չէին նեղում ոչ ոքի, չէին խաբում, սակայն նրանց ճակատագիրը նրանց հանգիստ չեր թողում, անրավիրները այնքան շատ էին թափվում նրանց վրա, որ նրանք անգամ շնչելու ժամանակ չէին ունենում, բայց նրանք քաջ էին և ոչ մի բանից չէին հանձնվում։ Բնությունը տեսավ, որ ոչինիչ չի կոտրում նրանց հոքին և ուզեցավ վարձատրել նրանց տալով ոսկի, ուժ, գիր, արվեստ, հզորություն, Լեռը ասաց, որ ավելի լավ է նրանց ժամանակ տուր և ոչինչ պատրաստի մի տուր նրանց, նրանք ամեն ինչ իրենց ձեռքերով կստեղծեն։ Եվ ահա երկիրը զարգացավ, ծնվեցին ուղեղներ, որոնցից մեկը Մեսրոպ Մաշտոցն էր, ստեղծվեց աղետալի վիճակ, և Մեսրոպ Մաշտոցը որոշեց դեմ գնալ թշնամուն։
Դասարանում
Հնչյունաբանություն
բ)բառամիջում-էլեկտրաէներգիա, ամենաէժան, մանրէաբան, անէանալ, հնէաբան
գ)բառավերջում-մանրէ, որևէ, ինչևէ
բ)բառամիջում-սեղան, դեղին, վերջ
գ)բառավերջում-րոպե, որևիցե, երբևիցե, նախօրե
Комментарии
Отправить комментарий